Returer & byten

Byten, returer och reklamationer.

BYTE/RETUR AV VAROR

Om du vill byta en vara så returnerar du den felaktiga varan och beställer den nya via shoppen. Du kommer att krediteras pengarna för den returnerade vara så fort den ankommit Greenflower. Du som kund står för returen och skickar det på ett sätt som passar dig bäst.
Returadressen är Greenflower, Jacob Ekbohmsgatan 14, 602 35 Norrköping. Så snart vi mottagit varan återkommer vi med din kreditering.

Eterisk olja: för att returnera den eteriska oljan måste den vara i obruten flaska och i kartongen den levererades i, du som kund står för returfrakten. När varan har ankommit Greenflower återbetalas pengarna.

Diffusers: för att returnera diffuser måste den vara oanvänd och i originalförpackning. Du som kund står för returfrakten. När varan har ankommit Greenflower återbetalas pengarna.


FELLEVERANSER
1. Kontakta karin@greenflower.se och förklara ditt ärende. Har vi skickat ut fel vara till dig skickar du tillbaka den felaktiga varan och Greenflower står för fraktkostnaden för den returnerade varan.
2. Vi tillsammans bestämmer om du vill ha ny vara alternativt om du vill ha pengarna tillbaka.
3. Vi skickar ut en ny vara alternativt återbetalar pengar till dig.

TRANSPORTSKADOR
När du hämtar ut ditt paket och upptäcker att ditt paket är skadat gör du en anmälan direkt till fraktbolaget. Råkar du upptäcka att ditt paket är skadat när du kommit hem så reklamera ditt paket så snart du kan till karin@greenflower.se

FÖR OUTLÖSTA PAKET
Vi debiterar en kostnad på 100 SEK inkl. moms för outlösta beställda varor.

ÅNGERRÄTT
Du har alltid 30-dagars returrätt efter du mottagit din vara. Detta gäller endast om varan är oanvänd, obruten flaska (eterisk olja) och returneras i originalförpackning. Vid retur står du som kund för frakten.

REKLAMATIONER
1. Vid reklamationer tillämpas Konsumentköplagen.
Kontakta, karin@greenflower.se så snart du upptäckt felet på din vara.
2. Vi skickar retursedel (på mail) om vi bedömer att varan är felaktig.
3. Returnera varan som vi kommer att åtgärda, alternativt ersätta med ny (så länge den finns kvar på lager) när vi godkänt reklamationen. Skulle det vara så att varan är slut så betalar vi ut ersättning för vad varan kostat vid köptillfället.